Nyanyuk

  • 0
Salam,



Pada satu hari, bella sedang buat keje di atas tempat favourite nya, iaitu meja syazliani. Tetibe, bella mencari-cari barang dia dengan bersungguh-sungguh. Angkat buku itu, angkat buku ini. Sekali dengan tangan syazliani ditepisnya.

Sambil buat muka cemas,

"Mana spek aku??"

**********************************************************************************
Dengan tiba-tiba bella memegang kepalanya.

"Oh ada kat mata aku ke."


Belum SPM lagi, belum masuk U lagi, belum keje lagi, belum KAWIN pun lagi. Aku dah nyanyuk dalam umur camni. Sangat memilukan T__T. Aku harp perkara ni tak berlanjutan, jadi pikir positif ye anok-anok. Mungkin semalam aku termakan karipap ber-inti-kan semut =,=. Kesian karipap, die yg dipersalahkan. Lastly, aku harap aku takjadi macam nenek bertiga kt bawah ni ;


Suatu hari,3 orang nenek berkumpul masing2 seronok bercerita perihal diri mereka yg sudah nyanyuk..

NENEK A : Umur aku da 60 tahun, sekarang aku dah mula nyanyuk...aku kadang2 terlupa kat mane kita bersembang ni ? kat tangga rumah aku ke kat beranda?

NENEK BAku lagi la...kalau aku dah naik tangga, pastu aku jumpa balik tangga tu, aku kena fikir lama.....aku tengah nak naik ke nak turun.

NENEK CApalah kamu ni..muda-muda dah nyanyuk! Tengok macam aku ni umur da 90 tahun tapi still steady, otak fresh lagi..boleh lagi baca majalah..tak nyanyuk pun....

Semasa berbual-bual, Nenek C ketawa mengekek-ngekek sambil mengetuk meja kerana terlalu geli hati. Tak lama kemudian Nenek C terdiam melihat keadaan sekeliling sambil berkata "Eh, sape pulak yg ketuk pintu tadi?".


The End, wassalam T__T. Aku harap tak berlaku kat real life



No comments: