Tosei Tosei Tosei

  • 3

Salam, hey y'all



Hari ni saya bukan nak ajar korang buat tosei. Saya takpernah sentuh resipi-resipi mamak. Saya pernah makan jer. Mak saya pandai la buat roti canai, roti puri, kuah dal, kari semua. tapi saya? saya reti masak air je. Okay berdasarkan tajuk di atas. Pagi tadi saya mimpi TOSEII!! (say it loud). Macam mana tetibe saya mimpikan tosei ye??


Niall One Direction ^ ^

Nak dijadik-kan cerita, malam tadi Mak saya dan saya DAN adik saya, makan kat restoran mamak berdekatan taman perumahan saya. Mak saya order tosei, saya dan adik saya order maggi goreng jerr. Tapi patutnye, mak saya la yang mimpi tosei. Kenapa mesti saya? saya tak paham. 


Saya rasa saya makan sikit je tosei mak saya tu, sangat sikit. Terbawak-bawak pulak dalam mimpi. Watak-watak dalam mimpi saya adalah kawan saya, Syeda Aisa, Syera K dan Anati. Saya rasa mereka pun pelik tetibe termasuk dalam Mimpi Tosei saya. 



Mimpi saya bermula apabila Syeda Aisa nak belanja kami semua makan tosei, dan kemudian satu kereta yang mengangkut tosei datang ke arah Syeda dan saya. Lalu, syeda pun mengagihkan tosei-tosei kepada kawan-kawannya. Saya taktau apa jadi lepas tu, yang saya ingat saya terus menuju ke kantin. Lalu saya nampak Syera K dan Anati sedang menjamu nasi berlaukkan ayam.






Tu lah, saya taktau apasal mimpi saya termasuk nasik ayam lah, tosei lah. Lepas tu saya terus pergi ke kaunter kantin, tempat mengagihkan tosei. Tiba-tiba...................NABILAAHH! Bangun! solat solat!. Urghh...saya rasa macam taknak bangun, sebab mimpi pasal makanan! Seperti yang kengkawan dan sanak saudara saya tahu, saya adalah peminat makanan. Lepas saya bangun tu, tetibe rasa lapar macam seploh hari takmakan. tsk tsk 

3 comments:

Mina_Azman said...

akak, blog akak best lah. update lah slalu ek? huhu~ ^__^

bella YOYO said...

thnks dek.

syahirah said...

bella , u mimpi i ??
wok ! bertuah nyeee aq dapat mmbe macam kamu ! hahaha.
da are aq dapat makan lak tu :D