A graphic designer to an organization's exco

  • 0
Assalamualaikum,

I've been offered to be an exco to a club like organization club which Islamic punya.  Exco ape? exco stok-stok publisiti ni. After aku terpilih tu, semua orang ucap "tahniah dan takziah!"

This is the first time aku involve dengan jawatan berdikari macam ni, sebelum ni kat sekolah, cikgu yang uruskan, and then kat matrik, pun pensyarah banyak tolong. Kat universiti ni, kalau exco kau, kau survivelah sendiri sorang-sorang! itu pun nasib ada partner, survivelah dua-duaorang. hahah hahah hahaha

"Tahniah dan takziah", they said. Aku pernah la tanya Kak Raihan, selaku bendahari kelab,

"Awat orang cakap takziah kat kita? Tahniah dahla kan?"
"Takziah tu sebab jawatan ni macam berat dipikul la"
"Oh gitu"

First thought, time tu aku pikir macam le berat sangat jadi exco publisiti? Lagi pun aku suka kan graphic design, ape nak diberatkan sangat??

Setahun yakni satu sesi 2014/15 hampir berlalu. Aku buang first thought aku jauh-jauh. Gila kau tak berat jadi exco publisiti?? Tambah-tambah untuk kelab aktif!

Hahahaha hahahha, berat gila laksanakan tanggungjawab sebagai penolong exco, graphic design, and daie at the same time! Itu belum lagi sebagai anak, adik, kakak, perempuan, hamba etc. Betullah apa aku baca haritu,

"Tanggungjawab kita lebih banyak dari masa yang kita ada"

Ok Adios Amigos.



No comments: